Man reikėjo gimti Dievu

Kai pagalvoji, nuostabu, kaip veikia visas gausus socialinis mechanizmas; visi su savo rolėmis, bendrais ritualais, neklausinėjama, tiesiog veikiama - nuostabi molio masė - tik imk ir minkyk ką nori!
---
Trys milijonai pilkų atspalvių - puiki afiša Lietuvai.
---
Negerdavau kavos. Per pastarąją savaitę išsiugdžiau įprotį gerti labai skanią, savo pačios ritualais paruoštą kavą su pienu, o po jos kramtyti gumą. Mėtinę, sweetmint, frost mint ar dar kokią nors kitokią mint ir bandyt įmint, kuri gi man skaniausia, kaip prieš metus dariau su kava ir alum. Skonis kažkiek yra placebo reikalas.
---
Aš nenoriu būti statistika.
Nenoriu būti "dauguma pirkėjų renkasi šią prekę".
Nenoriu būti "80 % tiriamųjų padarė tą" arba "tik 1 žmogus pasirinko aną", nors pastarieji turbūt nė ir neminimi, bent jau ne tokia forma.
Nenoriu būti matuojama, nenoriu, kad kažkas smagintųsi stebėdamas vien dėl to, kad stebi ir gali darytis išvadas. Ir visai ne dėl to, kad darys išvadas apie mane, aš tiesiog nenoriu būti statistika!
Noriu gyventi laisvai, nevaržomai, nestebimai, kurtis savas taisykles ir savaip jas laužyti, stebėti ir stebėtis, darytis išvadas, bet šiukštu, tik nebūti stebimai.
Man reikėjo gimti Dievu.
---
"Baisūs ir netikri
Yra besijuokią dievai,
Nes mano Dievas
Gali tik verkti."

("Dievai", A. Nyka-Niliūnas)
---
Buvau sukrėsta geltono lapo vidury pilko grindinio vasaros vidury.
---
Ar nebus tai koks masiškai mutavęs genas, giliai ir nejudinamai įsirašęs daugelio sovietmečio lietuvių ląstelėse ir sėkmingai persidavęs dešimtmečiais iki pat dabar, neleidžiantis žmogui laisvai klausti? Kodėl gi mūs Lietuvos vaikai tokie baikštūs ir biją klausti, lyg dėl to tik paliudytų esantys kvailiai - o šito juk, šiukštu, tikrai niekas nenori? Ar tik tai nebus gūdaus sovietmečio palikimas, kuomet už klausimus buvo skundžiama ir baudžiama, "klausdavo tik kvailiai. Protingi - klausydavo"? Tam tikras savisaugos instinktas...
---
Pusamžis vyras, smirdintis samagonu, bet guvus; atsitrenkė kakta į troleibuso dalį, skirtą laikymuisi ir linksmai pažvelgęs į mane ir pasiteisino: "Per žemi".
---
Skraiste prisidengusi liepos pilnatvė praskrido atvirame lango mėly.

Cabaret Nocturne - Blind Trust

Komentarai

Rašyti komentarą