2013 m. spalio 17 d., ketvirtadienis

Geras žmogus = gražus žmogus

  Prieš savaitę, praėjus mėnesiui nuo tada, kai pradėjau eiti į mokyklą (pirmąsias dvi savaites į mokyklą neėjau), susimąsčiau apie savo gyvenseną. Klausiau savęs, ar ji tebėra sveika, kokia buvo iki šiol, kodėl ir kaip ji pasikeitė. Ir priėjau išvadą, kad ji visai nėra tokia, kokios norėčiau ar bent jau ne tokia, kokia buvo anksčiau. Taigi, šį kartą pasidalinsiu savo žiniomis ir mintimis apie sveiką gyvenseną :)

 Pradėkime nuo maisto. Su juo "susiduriame" kiekvieną dieną: pusryčiai, kuriuos valgo ne visi, pietų pertraukos laukimas pirmojoje dienos pusėje, vakarienė po dienos darbų ir įvairūs užkandžiai. Bet dažniausiai valgome greitai ir nesusimąstome ar tas maistas tinkamas, ar mums jo išvis reikia. Savaitgalį pagaliau normaliai pasidomėjau apie visavertę mitybą, t.y. ką reikia valgyti pusryčiams, pietums, vakarienei, kaip planuoti valgymo etapus. Ir žinote ką? Iki šiol nežinojau, kad pusryčiams reikia angliavandenių! Na, žinojau, kad pusryčiams reikia valgyti tai, kas suteiks visai dienai jėgų, o ir nuo vaikystės man visokias košes kišdavo(kurių, beje, nevalgydavau), bet kai perskaičiau keletą straipsnių, geriau supratau to prasmę ir dabar nedvejodama kiekvieną rytą valgau tvirtus pusryčius: sumuštinius, košes, įvairius pieno produktus(pastarieji daugiausia sudaryti iš baltymų).
 Tai šį dalyką turėtų žinoti daugelis. Bet abejoju, ar dauguma žino, kad angliavandeniai dar skirstomi į paprastuosius ir sudėtinguosius...

•Paprastieji(greitieji) angliavandeniai - tai saldumynai, batonas, vaisiai. Juose esantis cukrus smegenis bei raumenis pasiekia greičiau, aprūpina juos energija. Tačiau taip pat šie angliavandeniai greičiau tampa riebalais, kurie gadina figūrą, sveikatą. Bet nesupraskite klaidingai - jų nereikia visiškai atsisakyti. Mūsų smegenims greita gliukozės porcija dažnai būna reikalinga.

•Sudėtingieji(lėtieji) angliavandeniai - tai grūdai, duona su sėlenomis(arba viso grūdo), makaronai iš kietųjų kviečių rūšių, daržovės. Jie organizmą energija aprūpina lėčiau - per 1-4 valandas. O dėl tokio lėto įsisavinimo jie sudeginami nespėję tapti riebalais.
Iš lėtųjų angliavandenių žymiai daugiau naudos, nei iš greitųjų.

TAČIAU: neturėtumėte pulti valgyti vien tik lėtuosius angliavandenius. Greitųjų ir lėtųjų angliavandenių santykis organizme turėtų būti 1:3.

Iš angliavandenių žmogus turi gauti 50% paros kalorijų.



Jau senokai rašiau kažką naudingo, tad štai!:)
Šį kartą tiek :) Po truputėlį apipilsiu jus sveikos gyvensenos suvokimu :) :D O kuo tikėti ir ką taikyti savame gyvenime -atsirinksite patys ;)

Ar siekiate idealumo? Ar tobulinate save, kai tik galite?
~Aušrinė :)

P.S. Mokykloje nagrinėjome graikų pasaulį. Graikai manė, kad gražus žmogus yra ir geras. O geras - gražus. O sveikame kūne - sveika siela. Todėl graikai turėjo griežtus kanonus, etikos, estetikos normas, apibrėžtą žmogaus idealumo siekimą. Visa tai mane įkvėpė dar labiau susirūpinti savo gyvenimu, polinkiais, ištvermingumu, sportu, dvasiniais bei psichologiniais dalykais. O ir apskritai graikų kultūra be galo įdomi :)

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą